Wat kan ik doen om beter te kunnen plassen?

Als ik s'morgens wakker word, kan ik bijna niet plassen, en dat duurt nu al zo'n paar weken, ik neem waterafdrijvers, en dat helpt ook al niet....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Naar je andere vragen gekeken en zag dat je galstenen hebt.
Na 2 jaar galstenen te hebben kan zeker wel verandering geven.
Dat ze gekomen zijn, maakt dat het ook kan veranderen. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn, maar je kunt maar beter 10 keer te vaak naar de huisarts gaan dan 1 keer te weinig! Sterkte en hoop dat het allemaal mee valt !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

naar de dokter gaan. het kan ernstig zijn en de dokter kan heb beste beoordelen wat het is. en wat je er tegen kan doen, vooral als je er al een paar weken last van hebt.

AARG pirate
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst: als het goed is ben je een vrouw, dan hoef je je al minder zorgen te maken, bij mannen kan dit duiden op een prostaatprobleem.
Ik neem aan dat je dit probleem alleen hebt bij het wakker worden? Want als je al weken niet meer plast waren er allang ernstige problemen opgetreden.

Het kan best zijn dat je lichaam gewoon nog even niet wakker is direct na het opstaan. Als het een half uurtje of uurtje duurt lijkt me dat niet direct zorgelijk. Tenzij het uren duurt of als je pijnklachten (buikpijn) hebt, dan doe je er verstandig aan contact op te nemen met de huisarts.

Ook is het raadzaam om even te lezen over urine-retentie, op de site hieronder staan meerdere mogelijke oorzaken genoemd. ga bij jezelf na of dit eventueel op jou van toepassing kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga dan echt even naar de huisarts. Niet aanrommelen met vochtafdrijvers of andere zaken maar echte medische hulp zoeken. Succes.
ronron1212
13 jaar geleden
Prostaat probleem dat gaat juist gepaard met heel vaak plassen
Krijg je dagelijks wel voldoende drinken binnen? Of transpireer je ineens heel erg veel?

Maak vandaag nog even een afspraak met je huisarts. Bijna niet kunnen plassen, dan heb je een medisch probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drink je wel genoeg ? In totaal moet je dagelijks wel aan 2 liters vocht komen. Dit hoeft dan niet alleen water te zijn, maar gewoon alles wat vloeibaar is, zoals soep, thee, koffie. Is dat wel zo, dan kan het zijn dat je urineretentie hebt. Daarbij blijft er urine in je blaas achter. Je kunt dan niet leegplassen en hebt steeds het gevoel dat je blaas niet leeg aanvoelt. Er is dan vaak een verhoogde druk op een spier die je blaas afsluit.
Ga eens langs bij de huisarts en vertel het probleem. Blijf er niet mee doorlopen, want als je urineretentie hebt, loop je meer kans op blaasontsteking omdat de bacteriën langer achterblijven dan normaal.
De huisarts zal je bij twijfel doorsturen naar de uroloog die door middel van een echo uitsluitsel kan geven.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koffie en normale thee voegen geen vocht toe aan een lichaam. Bij elke kop thee of koffie die je drinkt trek je eigenlijk een glas vocht uit je lichaam. Dus koffie en thee drinken werkt niet mee aan de 2 liter vocht per dag.
Ik neem aan dat je gedurende de dag wel normaal plast, anders had je al wel bij de dokter geweest. Bij een blaasontsteking heb je de hele dag aandrang maar kan je telkens maar een beetje (pijnlijk) plassen. Ik denk niet dat dat van toepassing is bij jou.

Maar je eet misschien 's avonds al eens graag wat chips of een andere hartige snack. Door het zout is het mogelijk dat je 's morgens minder urineert. (dat heb ik zelf al ondervonden) Je kan eens proberen om 's avonds geen zout meer te eten. Verder gedurende de dag veel water drinken. Waterafdrijvers hebben in dit geval weinig zin, denk ik. Als het probleem blijft duren moet je toch naar de arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo,

Ik hoop dat de huisarts je kan helpen,maar je kunt zelf ook natuurlijke middelen gebruiken, zoals fenegriek thee drinken, peterselie door je warme eten gebruiken,dit zijn vocht afdrijvende natuurproducten.

Beterschap.